Kiedy wjeżdżamy do miasta od razu zauważamy zwiększoną ilość banerów, które przyciągają kolorystyką, wielkością oraz oczywiście zamieszczoną reklamą. Jest to stały element krajobrazu w każdy większym mieście.
Mimo, że to Internet zawładnął szeroko rozumianą reklamą w każdym biznesie, nadal tradycyjną i największą formą reklamy w mieście pozostają banery reklamowe, umieszczone na głównych skrzyżowaniach, na ścianach biurowców i w innych miejscach do tego przystosowanych.
Czy taka forma reklamy w mieście jest skuteczna?
Czy nadal kupujemy produkty pod wpływem tego co zobaczymy na dużym ekranie? Z pewnością właśnie tak jest, dlatego z roku na rok miejsc na reklamę w formie banneru przybywa, a te znajdujące się w centralnych punktach reklamowych zawsze zajęte są przez najlepsze firmy.
Najważniejsza jest wielkość reklamy
Na co warto zwrócić uwagę, decydując się na umieszczenie banneru w wielkim mieście?
Jakie zalety mają banery i gdzie należy je umieszczać? W przypadku banneru reklamowego najistotniejsza jest jego wielkość. Nie zależnie od miejsca, choć ma ono także kluczową rolę, im większy baner reklamowy, tym lepsza jego widoczność.
Im większy baner znajduje się na budynku, specjalnie do tego przystosowanym stojaku czy szybie wielkiego biurowca, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie przez wszystkich zauważony. Jego lokalizacja w samym centrum miasta daje jeszcze większą gwarancję że zobaczą go nie dziesiątki, nie setki, a tysiące osób, codziennie przejeżdżających przez konkretne skrzyżowanie czy przechadzających się wśród sklepów i biurowców w centrum miasta.
Tutaj warto zwrócić szczególną uwagę na montaż reklam Warszawa. Jeżeli bowiem zostanie on niewłaściwie wykonany, sama reklama może nie zostać odebrana w prawidłowy sposób przez mijających ją odbiorców.
Widoczność i forma nawigacji
Jak już wspomnieliśmy, największą zaletą banerów reklamowych jest ich wielki format. Dlatego lepiej zainwestować w jedną większą reklamę, która będzie widoczna przez potencjalnych odbiorców, niżeli stawiać na niewielkich rozmiarów banery, które zginą wśród innych plakatów, gdzieś na wspólnej tablicy reklamowej.
Banery mogą być również wykorzystywane jako swego rodzaju drogowskazy. Jeżeli decydujemy się za pośrednictwem takiego bilbordu na reklamę hotelu bądź nowej restauracji, a nawet dużego centrum handlowego, osoby będące w mieście po raz pierwszy, bez większych problemów trafią do punktu docelowego, właśnie za pomocą strzałek i informacji w jakiej odległości od banneru znajduje się reklamowany punkt handlowy.
Jeżeli wybieramy baner jako nawigację, oprócz marki firmy, na projekcie graficznym powinniśmy umieścić także adres placówki oraz wspomnianą już odległość, jaka dzieli kierowcę od restauracji, parku rozrywki czy innego miejsca docelowego. Taka forma reklamy bardzo sprawdza się na przykład na trasach szybkiego ruchu. Informacja o lokalizacji punktu restauracyjnego kilometr od trasy, daje kierowcom konkretną wiedzę gdzie i kiedy muszą skręcić, jeżeli chcą zjeść coś pysznego.
Z czego powinien składać się projekt banneru?
Każda firma ma swoją niepowtarzalną markę i to ona z pewnością powinna znaleźć się na banerze. Po za tym grafika, którą umieścimy powinna wyraźnie przyciągać wzrok potencjalnego klienta, na tyle mocno, aby skusić na skorzystanie z oferty. Kluczową kwestią jest tutaj treść i długość przekazu. Kierowca samochodowy, który jest głównym odbiorcą banerów jakie mija na trasie, ma bardzo krótki czas na jego przyswojenie.
Baner powinien zawierać produkt w sposób zachęcający i obiecujący pełne zadowolenie. Odbiorca na dużym ekranie musi zobaczyć w ułamku sekundy korzyść i od razu podjąć decyzję o skorzystaniu z niej. Decydując się na reklamę banerową, warto zlecić stworzenie projektu fachowcom, którzy nie tylko znają się na projektowaniu, ale także na profesjonalnym montowaniu reklam, co także stanowi kluczową rolę.